Mit okozhat a magas vérnyomás, ha nem kezeljük?

Magas vérnyomás és edzőeszközök

Tartalom

    magas vérnyomás és edzőeszközök

    Budapest, I. Így mozogjon magas vérnyomással!

    magas vérnyomás és edzőeszközök

    Létrehozva: A testmozgás után csökken a vérnyomás, és ez a pozitív hatás a következő órákban is fennmarad. Ezen felül a fizikai aktivitás segít a testsúly megfelelő szinten tartásában, ami szintén fontos a vérnyomás normalizálásában, vizsgálatok szerint már 5 kg-os testsúlycsökkenés is Hgmm-rel csökkenti azt.

    magas vérnyomás és edzőeszközök

    Magas vérnyomással élők esetén az első lépés mindig az alapos szakorvosi vizsgálat. Ezután érdemes hozzáértő mozgásterapeutával konzultálnia. Heti perc közepes intenzitású kardio mozgás javasolt.

    magas vérnyomás és edzőeszközök

    A mozgás előtt, közben és utána ne felejtse el a vérnyomás- és pulzuskontrollt! Javasolt például: úszás, kerékpározás, kocogás vagy ütemesebb gyaloglás, gimnasztikai gyakorlatok, Nordic Walking. Nem ajánlott: nehéz súlyzós gyakorlatok, levegő visszatartás, feszítő gyakorlatok. Figyeljen a légzésére mozgás közben!

    magas vérnyomás és edzőeszközök

    A gyakorlatokat lassú, szájon át történő kilégzéssel, és orron keresztüli belégzéssel kövesse! Ne tartsa vissza a lélegzetét, és ne préselve engedje ki a levegőt!

    magas vérnyomás és edzőeszközök

    Fontos a mozgás kiegészítése valamilyen relaxációs technikával pl.